Invierea marelui avatar divin SRI YUKTESHWAR GIRI

Invierea marelui avatar divin SRI YUKTESHWAR GIRI

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.“Intr-o zi, imaginea marelui AVATAR KRISNA imi aparu invaluita de o lumina orbitoare in camera mea din Regent Hotel din Bombay. Viziunea se manifesta in fata ochilor mei uluiti pe acoperisul marelui imobil din fata, pe cand priveam pe fereastra larg deschisa de la etajul al doilea. Fascinanta forma imi facu surazand un semn prietenesc.

Tocmai incepusem sa ma intreb ce putea sa insemne acest mesaj, cand KRISHNA disparu, dupa ce facu un gest de binecuvantare. Usurat si cuprins de extraordinara emotie, presimtii ca aceasta viziune va fi preludiul unor mari evenimente de ordin spiritual.

In ziua de 19 iunie 1936, la exact o saptamana dupa viziunea mareata a lui KRISHNA, tocmai meditam in aceiasi camera de hotel, cand, deodata, o stralucire uimitoare ma trezi din starea mea de reculegere; intreaga camera se transformase parca intr-o feerica lume de vis, in care lumina soarelui se transformase subit in splendoare supranaturala. Imbatat de extaz, acum il puteam comtempla din nou pe SRI YUKTESHWAR, el insusi in carne si oase, materializat acum instantaneu, la cateva luni dupa moartea sa, in fata mea.

-“Fiul meu!”. Maestrul imi vorbea bland si un sublim suras ii lumina fata sa angelica. Pentru prima data in viata mea nu ingenuncheam la picioarele sale sacre, ci le strangeam cu frenezie in brate.

Angoasa ultimelor luni, in care ii simteam atat de intens lipsa, nu mai insemna nimic pe langa fericirea nesfarsita pe care o simteam acum.

“Oh, iubitul meu invatator, pentru ce mai parasit?” Excesul de bucurie facea aproape incoerente frazele mele.

“Pentru ce mai lasat sa merg la Kumbha Mela? Caci cu cata amaraciune mi-am reprosat atunci ca te-am parasit!”

-“Nu voiam sa-ti spulber speranta de a-l intalni iar pe BABAJI, in acelasi loc in care el imi aparuse mie. In fond, nu te-am parasit decat pentru scurt interval; nu sunt eu oare acum alaturi de tine?”

-“Dar oare esti chiar tu. Leul lui DUMNEZEU? Porti tu oare acelasi invelis carnal pe care eu l-am ingropat in nisipul uscat de la Puri?”

-“Da, fiul meu, sunt chiar eu in persoana. Acesta este corpul meu din carne si sange. El pare etera in ochii spiritului meu, dar pentru tine el este perfect material. Eu am realcatuit si rematerializat din atomi cosmici un corp in intrgime nou, in mod exact asemanator cu acela -vis cosmic- pe care tu l-ai inmormantat in nisipul iluzoriu de la Puri, in sanul acestei lumi de vise. Intradevar, eu am reanviat, dar nu pe Pamant, ci pe o sublima planeta a astralului superior, ai caror locuitori extrem de evoluati sunt, de altfel, cu mult mai pe masura nivelului meu de evolutie decat umanitatea terestra. Acolo sus, tu si cei suficient de evoluati, pe care ii iubesti, vor veni probabil intr-o zi sa ma regaseasca.”

– “GURU nemuritor, povesteste-mi tot, te implor. Vreau sa stiu care este misterul acestei reantoarceri.”

Maestrul schita un zambet.

“Te rog, insa, copilul meu, sa-ti slabesti putin stransoarea!”

Intr-adevar, eu il strangeam cu o forta herculiana, fericit sa gasesc aceiasi aroma familiara ce emana din corpul sau fizic. si acum inca, de cate ori imi amintesc acele ore de neuitat, mai simt in palme contactul cu trupul sau divin.

“Asa precum profetii au ca misiune sa ajute umanitatea sa-si ispaseasca KARMA ei fizica, tot asa DUMNEZEU mi-a incredintat intr-o lume superioara misiunea de ghid salvator, explica SRI YUKTSWAR.

Aceasta lume se numeste HIRANYA LOKA. Sarcina mea esentiala este sa ajut fiintele evoluate sa-si ispaseasca KARMA astrala, eliberandu-se astfel pentru todeauna de renasterile astrale. Locuitorii lui HIRANYA LOKA sunt inzestrati cu un inalt grad de evolutie spirituala , in cursul ultimei lor incarnari terestre fiecare din ei dobandind, datorita meditatiei intense, puterea de a parasii in stare de deplina constiinta propriul lor corp fizic, in momentul mortii. Nimeni astfel nu este demn si nu poate sa intre in HIRANYA LOKA, daca nu a depasit pe cand exista in sfera terestra, inca, SARVIKALPA SAMADHI, pentru a atinge pe cel de NIRVYKALPA SAMADHI.

Locuitorii din HIRANYA LOKA au trecut deja prin acel domeniu al astralului unde oamenii stau in general pentru un timp mai lung sau mai scurt dupa moarte; toti au rupt deja multe din lanturile actiunilor trecute in lumea astrala, caci numai fiintele avansate pot sa duca la bun sfarsit aceasta actiune de mantuire.

Pentru a-si purifica in intregime, de orice reziduu KARMA-ic corpul lor astral, aceste fiinte superioare renasc prin intermediul legilor cosmice specifice acestui taram, cu un nou corp astral, mult mai rafinat in lumea lui KARMA, soare si adevarat focar sublim al cosmosului astral in care eu am reanviat dupa parasirea corpului fizic pentru a le oferii locuitorilor ei cai spirituale. HIRANYA LOKA cuprinde deasemenea fiinte extrem de avansate, venite dintr-un domeniu mult superior, lumea cauzala, inca si mai subtil.

O asemenea fuziune profund spirituala se stabilise intre Maestru si mine, incat el imi comunica aproape printr-un fel de viziune reciproca, atat prin intermediul cuvintelor, cat si prin intermediul transmisiei telepatice a gandurilor.

Scrierile yoghine stravechi invata, continua SRI YUKTSWAR, ca DUMNEZEU a imbracat spiritul uman cu trei invelisuri succesive. Pentru a calatorii de la o lume astrala la alta, locuitorii se servesc de simtuirile lor astrale, utilizand instantaneu diferite energii astrale, subtile, mai rapide si mai puternice decat electricitatea sau radiatiile invizibile folosite in lume fizica de catre oameni. Cele trei invelisuri succesive sunt: CORPUL CAUZAL tesut de idei, CORPUL ASTRAL SUBTIL, resedinta sau vehicul al mentalului (MANAS) si al afectivitatii, si in sfarsit CORPUL FIZIC GROSIER. Pe Pamant omul este inzestrat cu un aparat senzorial care corespunde, la fiinta astrala, constiintei si afectivitatii intr-un corp format din PRANA. Fiinta cauzala “traieste” si se misca in sfera grandioasa, extrem de subtila a ideilor pure.

Activitatile mele intelectuale ma pun adeseori in contact cu fiintele evoluate ale astralului, care se pregatesc cu asiduitate sa patrunda in universul cauzal.

– Invatatorule adorat, da-mi, te rog, si alte detalii semnificative asupra vietii cosmosului astral.

– Exista o infinitate de planete populate cu fiinte astrale, care mai de care mai extraordinare. Universul astral fiind alcatuit din forme subtile, rafinate ale lumii diferentiare (AKASHA n.n.), este surprinzator de mult mai frumos si mai vast decat cosmosul material (universul fizic este, analogic vorbind, suspendat, precum o cabina mica solida, la aeronava gigantica a universului astral. Nenumarate sunt, intradevar, galaxiile materiale care se gasesc imprastiate in puzderia stelelor si constelatiilor, dar infinit mai numeroase sunt galaxiile astralului, ale caror sisteme solare au planete uluitoare in comparatie cu ale voastre; acolo, in zori, sorii fascinanti stralucesc in mii de inscriptibile aurore boreale in ochii fericiti ai locuitorilor lor. Ziua si noaptea acolo sunt mai lungi decat pe Pamant.

Universul astral este, in general, infinit mai frumos, mai delicat si mai pur, el fiind incomparabil mai armonios si mai bine organizat. Acolo nu exista nici zone de desert, nici planete nelocuibile. Flagelurile terestre, ierburile veninoase sau rele, microbii, insectele sau serpii sunt aproape necunoscute in lumea astrala, ca de altfel, si diferentele de climat sau de anotimp; o vara eterna domneste acolo, temperata de ploi torentiale cu milioane de picaturi multicolore, de ninsori de o albeata uimitoare; lacuri de opal, mari luminoase, rauri de culoarea curcubeului infrumusetandu-i peisajele.

Universul astral obisnuit, dar nu lumea superioara a lui HIRANYA LOKA, este populat de zeci de milioane de suflete umane venite de mai mult sau de mai putin timp de pe Pamant, ca si miliarde de alte fiinte: pesti, animale, fee, sirene, salamandre, pitici gnomi, semi-zei sau alte apariti diferentiate, locuind pe diferite planete astrale, amplasate in mod exact dupa afinitatile lor specifice si in conformitate cu nuantele KARMA-ei lor. Zone intregi, cu diferite frecvente (de vibratie n.a.) si biotroni sunt aici rezervate atat spiritelor bune, cat si celor rele, primele putand sa se deplaseze instantaneu liber de la o zona la alta, pe cand cele rele sunt in mod strict inchise pe planeta sau subplanul lor. La fel precum oamenii traiesc la suprafata globului, viermii in pamant, pestii in apa, pasarile in special in aer, intr-un mod asemanator difertele specii sau categorii de fiinte astrale, de la cele superioare la cele inferioare, sunt limitate in mod adecvat dupa propriul lor domeniu caracteristic de vibratie sau altfel spus, dupa propria frecventa dominanta de emisie-receptie.

Ingerii cazuti, expulzati din sferele superioare ale lumii astrale, sunt adesea intr-un razboi perpetuu, ei intre ei, si utilizeaza pentru aceasta bombe SUI-GENERIS cu PRANA (biotroni), forte ale unor MANTRAS vbratii mentale. Aceste fiinte raufacatoare bantuie intunecatele regiuni ale astralului inferior, unde isi ispasesc in timp KARMA lor rea.

In vastul univers sublim care sta deasupra negrei inchisori centrale, totul nu este decat frumusete, iubire, armonie, splendoare. Cosmosul astral este in modul cel mai natural in armonie cu perfectiunea divina, indirect si partial prin aceea a fiintei astrale. Aceasta poseda deci capacitatea de modela prin gand, dupa voie, orice forma, sau de a perfectiona frumusetea a tot ce ceea ce Creatorul Suprem a creat deja, caci El a dat fiilor sai din astral privilegiul de a putea sa modifice la vointa cosmosul lor. Daca pe Pamant, deci, materia solida este transformata prin laborioase si complexe procese chimice si fizice, aici, in acest univers superior, un simplu act de vointa este suficient pentru a schimba in lichid, gaz sau energie materia subtila caracteristica a lumii astrale.

Umanitatea este confruntata cu razboaie pe pamant, pe mari si in aer. Lumea astrala, din contra, este cea a bucuriei, a armoniei, a iubirii profunde si a egalitatii.

Fiintele astrale isi modifica, materializeaza sau dematerializeaza corpul la vointa. Flori, pesti sau animale pot aici sa se transforme temporar in fiinte omenesti astrale sau sa ia nu conteza ce forma. Toti locuitorii astralului comunica cu o extraordinara usurinta intre ei, telepatic, fara nici un fel de aparat. Nici o lege bine definita a naturii nu li se impune: astfel, un arbore astral poate fi obligat, prin acelasi act de vointa, descris anterior, sa produca o portocala sau orice alt fruct, ori floare sau, uneori, chiar obiecte. Exista, totusi, in lumea astrala si anumite restrictii de ordin KARMA-ic, dar in general nu exista nici o scara a valorilor intre diferite obiecte, totul aici fiind patruns de lumina sentiala creatoare (AKASHA).

Nimeni printre locuitorii astralului nu se mai naste din femeie, copii sunt in mod direct materializati la vointa de catre cuplu datorita vointei sale cosmice si se condenseaza intr-o forma astrala bine definita. Sufletele recent lipsite de corpuri fizice, care parasesc lumea terestra sau planul fizic al altor planete prin asa zisa MOARTE, sunt atrase intr-un “camin” astral printr-o subtila armonie, in functie de frecventele de rezonanta caracteristice, sau, cum s-ar spune, gratie afinitatilor morale si spirituale.

Un corp astral este total insensibil le frig, la caldura sau la orice alta conditie naturala. Anatomia caracteristica a corpului astral comporta un creier astral sau “lotusul cu 1ooo de petale de lumini” (SAHASRARA) si o si cei 6 centrii subtili de emisie si captare a subtilelor energii cosmice (CHAKRAS), ai lui SUSUMNA NADI, sau axul cerebro-spinal. Inima astrala, reprezentata prin ANAHATA CHAKRA, isi ia energia cosmica si lumina iubirii divine, in sensul de iluminare interioara extatica din creierul astral (SAHASRARA) si o resimte in mai multe feluri in corpul astral sub forma BIOTRONILOR (PRANA). Fiinta astrala actioneaza, deci, asupra creierului sau prin intermediul acestei energii PRANA-ice (BIOTRONICE) sau cu ajutorul vibratiilor unor MANTRAS (care sunt acordul sau vibratia la unison cu anumite energii cosmice extrem de subtile).

Corpul astral al unei fiinte din lumea astrala se modeleaza ca o copie realizata, in mod exact, dupa forma fizica a ultimei incarnari in lumile materiei. Fiinta astrala isi pastreza de regula aparenta corporala exterioara pe care a avut-o in tineretea sa, deci ultima nastere pamanteasca. Totusi, uneori, o fiinta astrala prefera sa-si aleaga aparenta pe care a avut-o la batranetea sa pamanteasca, precum eu in aceasta manifestare. si Maestrul, care era insasi incarnarea eternei tinereti, surase la aceste cuvinte in mod semnificativ.

Deosebindu-se in mod net de lumea fizica a celor trei dimensiuni spatiale, percepute in mod unic de cele cinci simturi, lumea astrala devine perceptibila prin cel de al saselea simt: intuitia. Numai prin intermediul simtului acestuia din urma, fiinta astrala primeste sau receptioneza senzatiile vizuale, auditive, olfactile, gustative si tactile. Fiinta astrala poseda, sau este inzestrata cu trei ochi, primii doi pe jumatate inchisi, al treilea supranumit “OCHIUL LUI SHIVA sau AJNA CHAKRA” este acum larg deschis, fiind chiar ochiul care permite sa se perceapa totul in astral si se afla chiar in mijlocul fruntii. Fiinta astrala este inzestrata printre altele cu toate organele exterioare ale simturilor: nas, limba, ochi, piele, urechi, dar intuitia si deplina trezire si actionare a celui de al saselea simt ce isi are centrul in centrul fruntii, ii permite sa transmita diferitelor parti ale corpului felurite categorii de senzatii: astfel ea putand sa “vada” cu urechea, nasul sau ochii, sa “auda” prin intermediul ochilor sau al limbii, sau sa comunice simtul gustativ urechilor, pieli etc.

Corpul uman fizic este expus la tot felul de accidente, iar corpul astral, eterat al unei fiinte astrale, uneori, poate fi si el, de asemenea, sa sufere o leziune oarecare, dar el este imediat vindecat printr-un instantaneu act de vointa.

– GURU-DEVA, locuitorii astralului sunt frumosi?

Pentru ei frumusetea este, mai presus de orice, spirituala si nu fizica, raspunse SRI YUKTSWAR. Iata de ce fiinta astrala nu acorda o prea mare importanta exteriorului, sau, altfel spus, formei corpului sau astral. Ea poate, prin urmare, sa imbrace sau sa se metamorfozeze dupa voie in toate formele pe care le doreste. La fel cum un om se imbraca cum doreste, impodobindu-se cum vrea pentru o gala, tot asa si fiinta astrala isi ia uneori forme extrordinar de frumoase.

Pe planetele superioare ale astralului, precum HIRANYA LOKA, ferice si sublime ceeremonii sabartoresc eliberarea spiriyuala a unei fiinte astrale care, datorita eforturilor facute de pe calea spirituala a unei fiinte astrala, a meritat sa se ridice pana in sferele de existenta cauzale. In asemenea ocazii, Tatal Invizibil, El insusi, si sfintii care sunt resorbiti sau plenar identificati in El, se materializeaza in forme astralepe mcare si le aleg pentru a prezida solemnitatea. Pentru a-l rasplati prin infinita sa gratie pe iubitul sau fiu credincios, Domnul DUMNEZEU imbraca toate formele dorite. Astfel, daca credinciosul a urmat calea devotiunii sa abnegatiei totale, DUMNEZEU ii apare sub aspectul Mamei Divine. IISUS. de exemplu, a adorat dincolo de orice expresie, aspectul patern al Divinului. DUMNEZEU adopta, prin urmare, o infinitate de forme todeauna in perfecta conformitate cu nuanta sau predominanta afectiva a iubitilor Sai credinciosi.

Prietenii sau iubitii din vietile fizice trecute se regasesc cu usurinta in lumea astrala. Plini de fericire, ei se exalta intr-o eterna prietenie sau dragoste, dobandind in sfarsit certitudinea ca iubirea adevarata este indestructibila, fapt despre care am vorbit de atatea ori cu ocazia deznadajduitoarelor separari pamantesti.

Intuitia fiintei astrale, intim legata de gradul de trezire al celui de-al saselea simt, care are ca centru AJNA CHAKRA sau al treila OCHI, strapunge fulgerator, la vointa, perdeaua ce separa lumea sa astrala de planul fizic pamantesc, pentru a observa nestigherita toate activitatile omenesti, chair si cele mai intime; omul, insa nu poate vedea astralul decat daca cel de- al saselea simt al sau, strans legat de trezirea centrului de forta AJNA CHAKRA sau OCHIUL LUI SHIVA, aste suficient de dezvoltat.

Mii de fiinte umane privilegiate au scurte si uluitoare viziuni ale diferitelor zone sau sfere incantatoare ale astralului.

Majoritatea fiintelor avansate populand HIRANYA LOKA raman aproape mereu treze si stau scufundate in extaz in timpul zilelor si noptilor ce aici sunt mult mai lungi, ajutand astfel telepatic si spiritual la rezolvarea problemelor complicate ale cosmosului, cat si la izbavirea copiilor-oameni genial inzestrati sau uimtor prin potentialitatile lor spirituale ce sunt legati de Pamant. In somn, locuitorul de pe HIRANYA LOKA are vise astrale. Totusi, in general, spiritul este scufundat in starea extatica super- constienta ce survine in NIRBIKALPA SAMADHI. Locuitorii universului astral in totalitate, mai sunt inca in diferite grade, in functie de nivelul de evolutie, prada suferintelor morale. Erorile de comportare sau greselile legate de perceperea adevarului mai zbuciuma pe fiintele hipersensibile si foarte evoluate de pe HIRANYA LOKA, care se straduiesc din toate puterile sa fie intr-o cat mai deplina armonie, atat in act cat si in gandire, cu perfectiunea legii spurituale. Locuitorii lumii astrale comunica intre ei instantaneu prin telepatie, empatie si televiziunea psihica spontana; astfel sunt evitate aberatiile provocate de excesul de imaginatie, scepticismul stupid, rationalismul limitat, erorile de interpretare si toate confuziile rezultand din limbajul scris sau vorbit, atat de comune pe Pamant.

La fel cum pe ecran la cinematograf, personajul filmului pare ca isi joaca rolul datorita razelor luminoase, fara a avea nevoie sa respire, in mod asemanator, fiinta astrala actioneaza fara a avea nevopie sa isi extraga energie pornind de la oxigen; pentru a trai, omul are nevoie de elemente solide, lichide, gazoase sau de orice alta forma de energie, in timp ce fiinta astrala se hraneste in mod esential din lumea cosmica. GURU, locuitorul astralului mai mananca ceva?

Urmaream extraordinarele relelatii cu intrega mea fiinta exacerbata: inima, inteligenta si spiritul acum la unison erau focalizate intens in acele unice momente. Perceptiile superconstiente ale adevarului sunt sigurele stabile si imuabile, in timp ce experienta senzoriala superficiala, temporara si relativa, se degradeaza, in absenta unei deosebite puteri de concentrare, in ochii amintirii.

Cuvintele maestrului mi se imprimau in spirit intr-un mod de neuitat, astfel ca, eu pot, in nu conteza ce moment, sa fac sa retraiasca in mine complet divina experienta.

Legumele, alcatuite din fine raze luminoase ale substantei astrale, abunda solul astral, raspunse SRI YUKTSWAR.

Fiinta astrala mananca cele mai diverse legume si savureza un nectar, SOMA, care tasneste in glorioase cascade de foc sau pe care poate sa-l extraga din apele curgatoare ale universului sau ambiant. La fel cum pe Pamant imaginea invizibila a persoanelor indepartate poate fi scoasa din eter si facuta sa fie vizibila prin aparatul de televiziune, pentru ca apoi sa dispara din nou in spatiu, in mod similar locuitorul unei planete astrale create de DUMNEZEU, care pluteste in eter (AKASHA), printr-un procedeu identic, imaginatia exuberanta a acelei fiinte poate crea fascinante gradini cu flori multicolore, inzestrate cu mii de miresme nebanuite, pentru ca apoi brusc sa se topeasca in irealitatea lor magica. Cu toate ca locuitorii evoluati ai planetelor astrale, precum HIRANYA LOKA, sunt aproape eliberati de nevoia de a mai manca, sufletele in intregime eliberate de sferele cauzale de existenta, care nu absorb nimic altceva in apara de MANA -o energie supramentalaextrordinar de rafinata, generatoare a beatitudinii- se bucura de un mod de existenta infinit superior. Fiinta astrala, eliberata de lanturile sau legaturile terestre, intalneste in diferitele sfere de existenta ale universului sau de amplasare in care va ramane in conformitate cu predominanta propriilor sale afinitati vibratorii, sau, altfel spus, in functie de acordul spontan astral dintre fiinta sa si o anumita planeta sau sfera de existenta ce se afla acolo, o infinitate de fiinte dragi cu care a fost intim legatura in cursul diferitelor incarnari terestre umane: tati, mame, frati, surori, sotii, iubite sau prieteni. (Intr-o zi, ilustrul BUDDHA a fost intrebat pentru ce trebuie sa iubeasca toti oamenii fara nici o distinctie. El a raspuns: Pentru ca, in cursul nenumaratelor nasteri ciclice, fiecare dintre ei ne-a fost drag la un moment dat.) Nestiind, de altfel, pe care dintre aceste fiinte sa o prefere cel mai mult, ea va oferii acum aceeasi iubire intensa tuturor, complet lipsita de egoism, posesivitate si gelozie, transigurandu-le in calitate de fii minunati ai lui DUMNEZEU.

Aspectul exterioral fiintelor foarte dragi fiind acolo, mai mult sau mai mult putin schimbat, in functie de dezvoltarea si perfectionarea calitatilor naturale, dupa perioada ultimei incarnari, locuitorul astralului isi va pune in actiune intreaga sa intuitie pentru al recunoaste pe acela sau aceea pe care spontan simte ca o iubeste, in acest nou mod de existenta, atunci cand il va primi in noua sa resedinta astrala. Deoarece fiecare atom al intregii creatii este inzestrat cu o individualitate nepieritoare, atat iubitele cat si prietenii sunt recunoscuti indiferent care ar fi noua lor apartenenta, la fel cum, pe Pamant, identitatea unui actor transpare indiferent de deghizarea sa sau de machiajul folosit.

Fiinta astrala traieste in medie cu mult mai mult decat voi pamantenii; convertita in timp terestru, durata vietii sale ar fi de la 500 la 1.000 de ani. Dar, la fel cum anumite specii de arbori traiesc mai mult de 1.000 de ani si asa cum exista yoghini in varsta de mai multe sute de ani, in timp ce majoritatea oamenilor nu depaseste varsta de 60 de ani, tot asa acolo, anumite fiinte traiesc datorita unor acumulari mari de energie vitala astrala, cu mult mai mult decat altele.

Vizitatorii pasageri ai lumilor astrale stau aici mai multsau mai putin timp, in perfecta conformitate cu caracterul KARMA- ei lor fizice (pamantesti), care ii readuce printr-o fatala atractie inapoi pe Pamant, exact dupa terminarea acelor intervale necesare.

In momentul in care trebuie sa-si abandoneze corpul de lumina, sau, altfel spus, sa se reancarneze intr-un corp fizic, aceasta situatie va face ca acest corp astral sa-si piarda aproape total constiinta astrala si toate puterile sau propietatile ce decurg din aceasta, mutandu-se magnetic in noul sau corp terestru. In cazul reancarnarii, odiferenta este ca fiinta astrala nu este niciodata prada penibilelor chinuri ale mortii astrale pentru a se naste din nou in lumea pamanteasca sau fizica. Cu toate aceastea, unele dintre aceste fiinte astrale resimt o anumita neliniste la gandul ca la un anumit nivel de evolutie trebuie sa-si schimbe invelisul sau corpul lor astral pentru corpul cauzal cu mult mai subtil. Lumea astrala este in intregime lipsita de morti accidentale, de boli si de batranete. Aceste trei flageluri sunt specifice numai planului fizic al Pamantului, caci numai acolo omul nu se cunoaste, in general, decat in calitate de corp fizic, care isi datoreaza existenta in mod exclusiv aerului, hranei si somnului.

Moartea fizica se semnaleaza prin oprirea respiratiei si descompunerea sau dezagregarea celulelor corpului, moartea astrala, se manifesta prin dezintegrarea biotronilor (PRANA) din care este alcatuita “carnea” fiintei astrale.

Dupa moartea fizica, omul pierde notiunea sau constiinta corpului sau carnal si devine perfect constient de un nou corp subtil, specific lumii astrale.

Prin urmare, moartea fizica face ca fiinta sa se nasca in astral, iar moartea astrala face ca fiinta sa se nasca, sau cu alte cuvinte sa se incarneze in lumea fizica sau terestra. O fiinta trece, astfel, de la constiinta unei nasteri si a unei morti astrale, la constiinta nasterii si a mortii fizice. Aceste cicluri care alterneaza, de renasteri astrale sau incarnari pamantesti, constituie soarta (KARMA) inevitabila a tuturor acelora care nu au atins inca eliberarea.

Descrierile ample care se refera la asa-zisul “cer” si “infern” si care abunda in textele yoghine, magice sau religioase trezesc uneori uimitoare si inexplicabile intuitii sau amintiri, profund scufundate in subconstient, despre acele lungi si minunate serii de experiente in lumea astrala in paradisiacele taramuri ale prefericitilor, toate aceste generand stranii nostalgii comparativ cu dezolantul loc de sedere pamantesc.

Invatatorule prea-iubit, am intrebat eu, explicam in detaliu care este difernta dintre renasterile pe Pamant si in lumile (sau planurile) astrale si cauzale?

Spiritul uman individual este esential cauzal, raspunse GURU-ul meu. El serveste drept matrice celor 35 de idei-forta ale corpului cauzal, pe cand corpul subtil astral nu este compus decat din 19 elemente, iar corpul fizic este alcatuit din 16 elemente.

Cele 19 componente ale CORPULUI PRANIC sunt respectiv:

1) inteligenta: 2) ego-ul; 3) sentimentul: 4) mentalul (constiinta simturilor); cinci instrumente de cunoastere, replicile subtile ale simturilor tipice (5) miros, 6) gust, 7) vaz, 8) pipait, 9) auz); cinci instrumente de activitate (10) excretie, 11)procreatie, 12)mers, 13) abilitate manuala, 14) vorbire); cinci instrumente ale fortei vitale (corespund diferitelor functii ale corpului) (15) eliminare, 16) asimilare, 17) absortie, 18) metabolism, 19) circulatie).

Acest compus subtil (sau corp astral) alcatuit din 19 elemente supravietieste mortii corpului fizic care nu este compus decat din 16 elemente grosiere.

DUMNEZEU elaboreaza, in sanul propriei sale esente, idei pe care EL le exteriorizeaza in sui-generis vise si astfel se manifesta diversificandu-se la nesfarsit visul cosmic. In intreaga bogatie inepuizabila a fortelor sale relative. Din sanul celor 35 de categorii de gandire ale corpului cauzal, DUMNEZEU extrage 19 elemente complexe ale corpului astral si 16 ale corpului fizic, creindu-l mai intai pe primul, sau corpul astral, si apoi pe cel de-al doilea, sau corpul fizic. In conformitate cu principiul relativitatii prin care unitatea primordiala se separa intr-o infinitate de forme ce pastreza carecteristicile totului, cosmosul cauzal si corpul de aceiasi categorie se deosebesc de cosmosul astral si de corpurile astrale; Cosmosul fizic si corpurile fizice distingandu-se in aceiasi masura de celelalte forme ale creatiei datorita diferentelor diferite de vibratie.

Invelisul carnal sau corpul fizic este un vis obiectiv al Creatorului. Dualitatea este caracteristica existentei fizice: sanatate-boala, placere-durere, castig-pierdere etc. Oamenii sunt limitati in lumea cu trei dimensiuni a carei materie ii inrobeste.

Atunci cand vointa lor de a trai este sfarmata de boala sau de catre alte cauze, survine moartea, iar atunci greul vesmant carnal cade temporar. Cu toate acestea, spiritul ramane intemnitat in corpul astral si in corpul cauzal (“corp” indica invelisul grosier mai mult sau mai putin subtil, in care spiritul este intemnitat. Cele trei “corpuri” inchid in colivie Pasarea Paradisului).

Dorinta este forta fundamentala de coeziune care retine sau mentine cele trei corpuri.

Puterea dorintelor nesatisfacute sau nepotolite este garantia sclaviei omului.

Dorintele fizice isi au radacina in egoism si in placerile simturilor fizice. Ele exercita de altfel o atractie cu mult mai vie decat dorintele rezultand din afectivitatea astrala sau din dorintele perceptiilor cauzale.

Dorinta astrala duce catre mult mai multe forme de vibratii decat dorinta fizica. Fiinta astrala se bucura de sublima si eterna muzica a sferelor, de fascinantul spectacol al creatiei desfasurat in infinita diversitate a razelor luminoase. Ea gusta, respira, sau atinge lumina.

Dorinta astrala este, de asemenea, in legatura cu facultatea sau capacitatea de a crea toate obiectele ca forme de lumina sau ca proiectii-condensari ale viselor si gandurilor.

Dorinta cauzala se satisface prin percepere mentala sau prin contemplativitate. Fiinta aproape eliberata, care nu mai are drept invelis complet decat corpul cauzal, vede intregul univers ca fiind obiectivarea ideilor surori ale Creatorului; fiinta cauzala poate “materializa” nu conteza ce, numai printr-un instantaneu act de gandire.

Iata de ce senzatiile fizice legate de corpul fizic grosier, sau chiar fericirea astrala, par destul de grosolane si inferioare unor fiinte evoluate. Fiinta cauzala isi epuizeaza dorintele sale manifestandu-si sau obiectivandu-si imediat obiectul sau prin act fulgerator de gandire.

Acea fiinta care nu are drept alt vesmant decat voalul subtire al corpului cauzal este capabila sa insufle viata chiar unor universuri, dupa exemplul Creatorului.

Structura lumii fiind un vis cosmic, spiritul avand drept corp numai finul voal cauzal, poseda o imensa putere creatoare.

…O, invatatorule reanviat din morti! As vrea sa mai aflu si alte detalii asupra KARMA-ei care determina spiritele sa se reantoarca in cele trei lumi. L-asi fi putut asculta o eternitate pe invatatorul meu. Mai ales ca in timpul vietii sale terestre, el nu-mi permisese niciodata sa invat de la el, intr-un timp atat de scurt, atatea lucruri esentiale. Astazi, pentru prima data, el lumina domeniul atat de controversat si misterios al vietii dincolo de moarte.

KARMA fizica a dorintelor omenesti trebuie sa fie complet epuizata pentru a-i permite omului sa ramana definitiv in lumea astrala. Doua categorii de fiinte locuiesc in aceasta. Aceea care inca mai poseda KARMA fizica si care trebuie, in consecinta sa relocuiasca sau, altfel spus, sa se reancarneze intr-un corp fizic grosier pentru a-si platii datoria lor KARMA-ica, sunt, dupa moartea lor umana, vizitatori temporari ai astralului. Dupa moartea astrala, fiintele care nu si-au ispasit inca KARMA lor pamanteasca nu sunt admise in lumea superioara a ideilor.

Asemenea fiinte trec alternativ din lumea fizica in cea astrala, in mod succesiv constiente doar de cele 16 elemente grosiere ale corpului fizic sau de cele 19 elemente subtile ale corpului astral. Exista si situatii in care, dupa ce si-a pierdut corpul fizic, fiinta prea putin sau de loc dezvoltata din punct de vedere astral ramane scufundata aici pentru majoritatea timpului in letargicul somn al mortii, neputandu-se bucura de loc de spendorile indescriptibile ale lumii astrale. In urma acestui larvar repaus in astral, un asemenea om recade complet inconstient in planul material, obisnuindu-se intr-un interval foarte lung de timp, in mod progresiv, ca urmare ca urmare a renasterilor succesive dintr-o lume in alta, sa devina constient de structura subtila a sferelor astrale.

Locuitorii permanenti ai universului astral sunt aceeia care, in intregime eliberati de aspiratii materiale, nu mai au deloc nevoie sa revada, sau altfel spus, sa se reancarneze intr-o forma grosiera. Acelor fiinte nu le mai ramane nimic altceva in afara KARMA-ei lor astale si cauzale. La moartea astrala ele trec in lumea cauzala, infinit mai subtila si mai rafinata. La capatul unui interval de timp prevazut de catre legile cosmice, o asemenea fiinta evoluata abandoneaza invelisul cauzal, tesut din vibratii ale gandirii pentru a se reantoarce pe HIRANYA LOKA sau o alta planeta astrala superioara, ca sa-si ispaseasca acolo, intr-un corp astral, ceea ce mai ramane din KARMA sa.”

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.0/7 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Acest articol a fost postat în Revelaţii, Spiritualitate si etichetat , . Memoreaza acest link permanent.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *